Bli aktiv

Vi ser jättegärna att du blir aktiv hos oss och bidrar med det som just du är duktig på. Det spelar ingen roll om det är något smått eller stort för i slutändan blir även små saker stora och gör märkbar skillnad. Det där är en väldigt viktig sak att komma ihåg, att inte stirra dig blind på att det du kan göra är för smått för att göra skillnad. Hade vi enbart tittat på det vi gör som enskilda händelser så hade det varit väldigt meningslösa saker men med tanke på att allting påverkar sin omgivning så innebär det att allt som vi gör har en effekt på människor omkring oss. Det blir som ringar i vattnet, det sprider sig. Ju fler ringar på vattnet, desto större blir vågorna och det är just det som leder till att vi kan påverka ledare runtom i världen till att lyssna på oss och ta beslut som följer de mänskliga rättigheterna. Det är absolut inte alltid det fungerar och det är där du kommer in, en sten till som kan skapa ringar på vattnet så att vi kan påverka ännu fler, ännu starkare och ännu tydligare.

Vi har möte ungefär en gång i månaden kl 19:00-21:00 (ca) och vi alternerar mellan måndag, tisdag, onsdag och torsdag varje gång för att ge alla möjlighet att få en dag som passar. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. för mer info.

Känner du att du inte har tid att engagera dig aktivt så går det självklart bra att bli stödmedlem.

You are here: Hem Bli aktiv